2/21/2014

Driving down to Boso

photo5


Hi there, how are you doing?
It's already Friday! Do you guys have any plans for the weekend?
well, if you need a little help planning your weekend, here's a great one!

I had a great time driving down to Boso, Chiba with my friend today.
It's been pretty busy with jobhunting stuff and i know that i need to step outside and get some fresh air.
So it was a perfect time for me to be away from that kind of things for a little.
and Boso is kinda my hometown so it also feels good to be back there again.


こんにちは、就活一時停止マツウラです。
今日は、久々になんの予定もない日だったので、
小学校からの友達、とみりーと房総ドライブ!
(暴走ドライブって変換されて、恐!ってなった)
運転はもちろん、とみりーね。
もうね、地元で地元の友達とドライブなんて、楽しすぎでした〜!
いい息抜きですよ。これが必要だったんですよ(笑)
懐かしの小学校の通学路はしったり、まったく知らない小道をいったり。



photo11



We were driving down to Choseimura and stopped by nora cafe for lunch.
well... I totally fell in love with the atmosphere!
 nora cafe is a cozy place with a history of more than 100 years!
So if you want to feel the taste of traditional Japanese home, this is a great place.

そして、ごはんね。
のうそんカフェnora で美味しいお昼ご飯をいただきました。
あのね、何年もこの辺住んでて、知らなかったよ、こんなとこ!
築100年の古民家を改築してできたこのカフェは、千葉の長生村というところにあります。
"ながいき"ではありませんよ。"ちょうせいむら"と読みます。村です。



photo18



and their food is great as well.
They serve fresh and organic produce from local farmers, called FARM CAMPUS.
Simply delicious and healthy. 

そして雰囲気だけではなく、ごはんが美味しい!
nora は、無農薬で野菜を育てている、FARM CAMPUSでとれた旬の野菜を使っていて、
とっても新鮮で美味しい野菜たちが食べられるんです。
「あ〜野菜っておいしいね。」って必ずなりますよ!
そして、この小さなかわいらしいカゴをもって、お漬け物を好きなだけ食べてください。
添えられてるお味噌が、また美味しいよ。



photo4


We both had nora lunch set. the chicken was amazingly good,
the side dishes were great, and it comes with a drink of your choice.

とみりーは、日替わりのおこわプレート。
お麩の揚げ物、お豆腐、季節の野菜などもりだくさん。


photo20


photo6


私は、noraミックスプレート。
お麩の揚げ物に、おっきな鶏の立田揚げもついてる、これまたもりだくさんなプレート。


photo13


あのね、この立田揚げ美味しすぎるよ。
うぉおおお!ってなるよ。


photo7


そして、お好きな飲み物を。


photo


お抹茶の器みたいなものででてきた珈琲。

They have some homemade fruits juice and we love it.

そして、自家製の酵素ジュース。
キウイ、ゆず、かぼす、生姜、りんご、たくさんありましたよ。


photo1


とみりーは、ゆずをホットで頂いてました。


photo16


きゃー柚子よん!


photo15


スコーンをお土産にふたつ買いました。


photo14



その直後、新しい子たちが焼き上がってました。
魅力的ですね。



photo10



12時くらいがピークで、たくさんのお客さんでにぎわってました。



photo8


such a cozy place.
I highly recommended it.

というわけで、こんな素敵なところが、こんな田んぼの中に。
ぜひ、いってみてくださいまし。

photooo


photo12


のうそんカフェ nora

千葉県長生郡長生村一松丁174 FARM CAMPUS内
174, Hitotsumatsucho, Choseimura, Choseigun, Chiba, JAPAN
tel : 0475-47-3401
OPEN: 11:00am - 3:00pm  Thursday - Sunday


photo3


then we drove to the beach which is not that clear... haha
but we had perfect weather for it.

そのあとは「海!海いこ!」ってなり、すぐ近くの一松海岸へ。


photo9



Just the sea and the cold blue sky....
I just love winter beach... it's so quiet.

まあ寂しいですよね。
でも好きですよ、こういうの。冬の海は魅力的。


photo2


ま、突然だったので足下はこんなかんじ。笑


photo19



anyway, i had an amazing day.
Hope you all have a great weekend!

Thank you for stopping by.


というわけで、とっても素敵な一日でございました。
こういう日があると、また頑張れちゃうんだからね〜!

では、みなさまよい週末を。


See you again!





Powered by Blogger.