10/22/2014

Beach on a Mountain

hinata_57


Hi there, how are you doing?
Sorry about the silence here over the past week.
I've been busy with editing photos and working on my graduation thesis.
But today i'm back with lots of photos from our camping trip a few weeks ago.

こんにちは、先日、渋谷から新宿まで歩いてみましたマツウラです。
一時間ちょいくらいですかね、意外とかかって途中でめげそうになりました。笑
さてさて、前回の投稿からまた間が空いてしまいましたが、
今日はこの間のキャンプの写真を。
(この間とはいっても、先々週のこと。すみません)


My friends and i went to Hakushu, Yamanashi for the weekend.
On our way to Hakushu, we stopped by a cozy restaurant called, DILL eat, Life.
I'm totally fell in love with all the design, especially the beautiful wooden furniture.
But their food is amazing as well. Simply delicious.
If you ever get the chance, i think this would be a lovely place to dine.
It will definitely be a meal to remember.

久々のまざわくんとその友達のじゅりさんと
山梨の白州というところに行ってきました。(じゅりさんとは初対面キャンプね。笑)
その途中で、素敵なお店 DILL eat life に立寄り、
ちょっとね、とかいいながら、がっつりご飯を頂きました。
料理家の山戸ユカさんが旦那さんと一年前に始めたこのお店、
緑に囲まれたすてきな空間でした。
八ヶ岳にお越しの際はぜひ。


hinata_38


DILL eat, life.

984-6 Oigamori, Nagasaka,
Hokutoshi, Yamanashi, Japan

山梨県北杜市長坂大井ヶ森 984-6



After a few hours drive from Tokyo, we finally got to Hakushu.
It's kinda a hidden place in the forest surrounded by the abundant nature of the Southern Alps.
Also it's famous for fresh water.
Since it's not really known, it was surprisingly quiet and just a few people were there.
But when we got there, it was about 6pm and getting dark.
So we had to prepare everything in the darkness with only one light on.
So those photos below were taken the next morning. haha


東京から来るまで2時間?あ、渋滞もあったから3時間くらいかかったのかな…
(ごめんなさい、途中寝ていて覚えてません。)
白州についたころには、空もだんだん暗くなりはじめていて、
ごはんを作りはじめた時は、すでに真っ暗でした。笑
というわけで、写真は全て翌朝からで。

でも本当に静かな場所で、聞こえるのは川の音くらい。
よく寝れました。


hinata_13


hinata_43


making breakfast in the nature…
Just eggs and bacons. Simply delicious.

朝ごはんつくって...


hinata_6


and great coffee.
Fortunately, we were with an amazing coffee lover friend,
so we got to have great coffee in nature. Big thanks for Mazawakun.

コーヒー淹れて...
ありがとまざわくん。

hinata_9


hinata_8


The steam is a bit fake made by cigarette smoke. such a great idea. haha


なんてよい朝でしょう。

あ、このじゅりさんとんでもなく熱いもの飲んでるみたい。
※ 湯気が見えづらかったので、煙草の煙をプラスし演出しています。
よいアイディア。


hinata_11


and this is a great idea as well!

よいアイディアといえばこれも。
すばらしいじゅりさん。


hinata_40



After we had perfect breakfast, we climb Mt. Hinata.
It was not that cold but completely covered with fog.


朝ごはん食べて少しのほほん。とした後は、
近くの日向山にハイキング。
ハイキングっていうけど、日頃の運動不足により、とんでもないことになってました。
たくさん休憩しました、おばあちゃん。笑
でも、こんな景色みれたらそんなこともどうでもよくなってしまいました。

霧。


hinata_14


hinata_16


hinata_17



Look at this view.

Mt. Hinata is famous for the white sand peak.
It just looks like a white beach on a mountain.
I didn't even know such place actually existed in Japan.

Breathtaking.


で、驚くのが頂上。

ここは… どこ ?

雲海に、白い砂。
山の上に砂浜ありましたよ。
こんなとこ日本にあるなんて...


hinata_47


The clouds flew just under us…


hinata_46


hinata_56


hinata_53


hinata_52


taking a nap…

じゅりさん昼寝。
寝返りうったら、サヨウナラ。


hinata_32


hinata_33


hinata_24


hinata_59


and coffee again.
Nothing better than drinking coffee on the top of mountain.

そしてコーヒー。なにこれ最高すぎ。
これ担いできたまざわくんに感謝。


hinata_50


and here's Mt. Fuji!

で、こんにちは富士山。

hinata_62


というわけで、山道からは想像もつかない山頂からの景色に
終止言葉を失ってました。「す、すごい…よね、ね、」て。


hinata_55




あと、雪舟も喜びそうな、水墨画もしっかりおさめました。



hinata_60



掛け軸にして、床の間にかざりたいです。



such a beautiful place.
seriously I can't put it into words...
I'll definitely come back here soon.


ではまた。


Thank you for stopping by.
See you agin.









Powered by Blogger.