1/27/2015

Away from Paris -Mont Saint Michel & Mayenne

Mayenne_22


Hi there, how are you doing?
Today i'm going to post the photos from my rest of my trip to France.
After staying with Sandrine's friends in Caen, we headed to her hometown to see her family.
On the way to her home, we stopped by Mont Saint Michel.

こんにちは、純ココアを飲んでいますマツウラです。
鍋にココアと、砂糖少々、ラム少々。
牛乳もしっかり濃厚4.4で、とんでもなく美味しく仕上がりました。
さて、今日は前回のつづき、フランス、ノルマンディー地方です。
ノルマンディーといえば、世界遺産モン・サン=ミシェル。


Mayenne_16


I've always wanted to visit Mont Saint Michel and finally made it.
When we got there, it was around 2pm and the tide was out so we couldn't see the reflection.
But it was still beautiful.

友達Sandrineのワイルドな運転で、2時間。
牧草地帯のはるか向こうにその姿が… (写真あるけどあんまりよくなかったから...)
そして、目の前にするとこんな感じ。
訪れたのが真っ昼間だったため、
「満潮時の水面にうつる、夕日に照らされたモンサンミシェル…」
は、拝めませんでしたが、ただただ美しかったです。


Mayenne_33


Mayenne_34


We walked up all the way to the top and found this stunning view.
There's a lot of steps to the top but it was worth it.

なが〜い階段をのぼり、頂上へ。
ほんと言葉がでないというのはこのことです。

Mayenne_15


Mayenne_13


Mayenne_14


After spending a couple hours there, we headed her home town, Mayenne.

美しすぎる数時間でした。
そして、またあのワイルドな運転で、彼女の実家があるMayenneへ。



10. Mayenne, France

Mayenne_27


After driving for a few hours, we arrived in Mayenne.
As you can see, it's such a beautiful small town.
She took me around the town and we enjoyed walking beside the river.

モンサンミシェルから2時間ほどで無事到着。
ご覧のとおり、かわいらしいフランスの田舎町です。
名前の由来にもなったMayenneという川が、街の中心になっています。
ちょっと車をとめ、川沿いをふらふら。
のほほんな時間です。

Mayenne_42


Mayenne_43


Mayenne_45


It was so peaceful and relaxing.
Then, we headed to her home.

そして、そこから数分で彼女の実家へ。


Mayenne_18


i found a beautiful back yard right beside her home.
There's only a few cows chilling and it was so quiet.

家のすぐわきには、池がある大きなお庭がありました。
Sandrineによると、隣のおばあちゃんの敷地らしいのですが、
「みんな好きにあそびなさい」と、公園みたいになっているそうです。
モ〜モ〜。遠くにウシが数頭みえました。
しばしチル。

Mayenne_51


Her family are so sweet.
I wish i could talk to them in French though...

Sandrineの家族、本当に素敵な人たちでした。
初対面で、フランス語も話せないちっちゃな日本人に、
ほんとの家族みたいに接してくれて。泣きそうです。

お父さんとお母さんが満面の笑みで、色んなチーズをだしてくれるんですが、
私、本当にフランス語分からなくて、
とりあえず満面の笑顔で"C'est bon, C'est bon!!" (美味しい美味しい)を繰り返していました。
そしたら、「マヤが喜んでるわ〜」てニコニコしたお母さんが、
どんどんお皿にチーズを盛ってくれて、
気づけば、この数日間で3キロほど増量していました。笑
なににせよ、幸せもんです。


Mayenne_46


Mayenne_19


On the next day, Sandrine and i took a walk in the woods.
Just  surrounded by nature and soaking up the beautiful weather...
and that was all i needed.

翌朝、Sandrineと近所の森へ散歩にゆきました。
運がよければ野生のバンビちゃんが見られるらしいのですが、
今回は残念ながらお目にかかれませんでした。
でも、この天気と、緑に囲まれてるだけで十分。
私の一番だいすきなことです。のほほん。

Mayenne_40

Mayenne_38

Mayenne_20

Mayenne_21

After spending a few hours in the woods, we headed to her friends' birthday party.
and had so much fun. No photos though. hahah

お散歩のあとは、着替えて荷造りして友達の誕生日パーティーへ。
え?荷造り?
驚きました。泊まりの誕生日パーティー。
しかもテントと寝袋持参です。キャンプです。
明け方くらいまでパーティーして、そのまま外のテントで寝袋に包まれながら寝て、
10時くらいにおきて、帰ります。飲酒運転防止のためらしいです。
なるほど。


Mayenne_23


On the last day, all her relatives came over and had a garden party.

パーティーから帰宅すると、またパーティーでした。
Sandrineの親戚一同が集まり、お庭でガーデンパーティー。
かわいい従姉妹ちゃんたちと釣りをしたり、
ほのぼのした時間でございました。


Mayenne_47

Mayenne_36

Mayenne_25

Mayenne_48

Mayenne_50


I can't thank her family enough for everything.
Those few days were definitely the highlight of my trip.

Merci beaucoup!

終始のほほんとした時間を過ごしたMayenne。
Sandrineの素敵な家族に感謝です。

本当にありがとうございました。

Mayenne_28

Mayenne_26

Mayenne_29


well, I've been posting my summer trip posts about for 5 months.
now I only have one post left! The last post is gonna be about Dublin!
Incase someone missed my previous posts, here's the back numbers.

というわけで、次回で、ここ5ヶ月ほど投稿してきた夏の旅行最後の記事になります。
最終回は、セントマで出会ったRachelを訪れて、ダブリンでございます。
ここまで見てくださったかたありががとうございます。
また、「見逃したよ、」「前の記事なんて覚えとらんよ」という方のために
バックナンバーを用意しました。以下のリンクからとんでください。



-UK-
Hello London
Lovely Friday Afternoon
Central Saint Martins week. 1
CSM week. 2 studio day
CSM week. 2 film developing
London -Street Photo

-Nederland-
Amsterdam

-Belgium-
Brussels, Bruges & Antwerp

-Italy-
Pisa, Florence & Venice 

-France-
 Paris I
Paris II - city guide
Caen, France



それではまた。

Thank you for stopping by.
See you again.





Powered by Blogger.